Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας “Ιωάννης Καποδίστριας”

Ο Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας “Ι. Καποδίστριας” (συντομογραφίες IATA: CFU, ICAO: LGKR, ΥΠΑ: ΚΑΚΚ) πήρε το όνομα του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος είχε γεννηθεί στο νησί. Απέχει 3 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης.

Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας ιδρύθηκε το 1937, ενώ το πρώτο αεροσκάφος που προσγειώθηκε ήταν ένα Heston Phoenix (νηολόγιο SX-AAH) με κυβερνήτη τον Ευστράτιο Ξύδη, στις 22 Μαρτίου. Στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου πολέμου το αεροδρόμιο της Κέρκυρας χρησιμοποιήθηκε από τις Ιταλικές και Γερμανικές δυνάμεις του «άξονα» ως βάση μεταφορικών και μαχητικών αεροσκαφών.

Στα τέλη του πολέμου το μήκος του διαδρόμου έφτανε 600 μέτρα. Με τη λήξη του άρχισαν οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου, χρησιμοποιώντας υλικά από μπάζα των βομβαρδισμένων κτιρίων της πόλης και στο τέλος Απριλίου 1949 το μήκος έφτασε τα 800 μέτρα. Η επόμενη και τελευταία επέκταση του διαδρόμου ξεκίνησε το 1957 και ολοκληρώθηκε το 1959, με μήκος 2.375 μέτρων.

Η πρώτη εμπορική πτήση έγινε στις 19 Απριλίου 1949 από την εταιρεία ΑΜΕ με ένα αεροσκάφος Avro Anson (νηολόγιο SX-BDA) από την Αθήνα μεταφέροντας 7 επιβάτες. Η αεροπορική εταιρεία ΤΑΕ συνέχισε τις πτήσεις, ακολουθούμενη από την ΕΛΛΑΣ στις 2 Σεπτεμβρίου 1950 και οι δύο, με αεροσκάφη DC-3. Ο συναγωνισμός ώθησε τις ΑΜΕ και ΕΛΛΑΣ, να συνενωθούν με την ΤΑΕ, η οποία αργότερα αγοράστηκε από τον Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος το 1957, ίδρυσε την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Το 1962 κατασκευάστηκε το μικρό κτίριο επιβατικού σταθμού, το οποίο σήμερα στεγάζει την Αερολέσχη Κερκύρας και το Γραφείο Εμπορευμάτων της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Τον Απρίλιο του 1965 το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας έγινε Διεθνές και η πρώτη πτήση, υπό την καθοδήγηση Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε με αεροσκάφος Comet της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Η κατασκευή του νέου επιβατικού σταθμού άρχισε το 1968 και ολοκληρώθηκε το 1972.

Τον Δεκέμβριο του 2015 οριστικοποιήθηκε η ιδιωτικοποίηση του Αερολιμένα Κέρκυρας, μαζί με άλλους 13 περιφερειακούς αερολιμένες, μέσω της υπογραφής παραχώρησης στην κοινοπραξία Fraport AG / Ομίλου Κοπελούζου από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδωτικής Περιουσίας Δημοσίου (Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ). Σύμφωνα με τη σύμβαση, η κοινοπραξία χειρίζεται τα 14 αεροδρόμια (μεταξύ αυτών και της Μυκόνου) για 40 χρόνια (+10 χρόνια επέκταση) ξεκινώντας από τις 11 Απριλίου 2017.

Αντώνης Καρακωνσταντής
Περί Αντώνης Καρακωνσταντής 5 Άρθρα
Διαχειριστής

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης